Czech POINT
Fotogalerie
zel_2014_5_00009 zel_2014_5_00020 zel_2014_5_00028 zel_2014_5_00017
Archiv
Přihlášení k odběru novinek

Znění smlouvy

10 Responses to Smlouva s obecní policií Šestajovice

  • Dobrý den,

    zajímalo by mně, jestli obecní policie bude provádět svojí činnost i v části Mstětice.

    Děkuji. Pemlová

  • Mě by zase zajímalo, kdy UŽ KONEČNĚ začne někdo pokutovat parkování (nejen zastavení, ale i stání, nebo dokonce parkování) přímo v křižovatce ulic Čsl. armády a Bezručova a jejím bezprostředním okolí. Parkování v křižovatce je nejen protizákonné, ale v tomto místě dost nebezpečné, nebo přinejmenším bezohledné. Chodci chystající se přejít ulici po přechodu směrem od úřadu ke hřišti, stejně jako řidiči jedoucí od přejezdu doleva, totiž absolutně nemají šanci dostatečně včas vidět auta přijíždějící od Oki-doki směrem k přejezdu. Ta navíc jedou po hlavní, tedy většinou dost rychle (i 40 km/h je v tomhle případě moc). Fakt chcete tolerovat tenhle zlořád až do doby, kdy se tam něco stane? Nebo tam snad rád parkuje nějaký pan Nedotknutelný?

    Pokutování za překročení rychlosti, není-li to o 10 km/h nebo víc, považuji osobně za zbytečnou buzeraci a laciný přivýdělek, navíc s negativním bezpečnostním efektem (pokud člověk kouká víc na tachometr než na cestu, nemusí to vždycky dobře dopadnout). Pokud se ukáže, že šestajovičtí strážníci pokutují překročení rychlosti o 5 km/h nebo méně, byl bych pro zrušení takové smlouvy. Naopak, výdělek na pokutách za nebezpečné a bezohledné parkování v nepřehledné křižovatce bych Šestajovicím upřímně přál.

    A ještě jednu poznámku. Pokud jsme obcí hlídanou, možná by stálo za to zrušit aspoň ty nejzbytečnější retardéry. Například ten u USSPA, kde projde asitak 10 lidí za den, zatímco přes nebezpečnou „křižovatku se zaparkovaným VIP mercedesem“ možná i pár tisíc, nebo přinejmenším set. Nejsem příznivcům retardérů, ale když už nějaký, pak ne na koncích obce, ale třeba u přechodu ke škole, nebo u hřiště, kde paradoxně nejsou, zatímco tam kde vůbec potřeba nejsou, zbytečně prudí (kromě toho u USSPA je zbytečný retardér třeba i před přejezdem, kde tak jako tak musí stejně každý zpomalit, jinak si totiž urve podvozek nebo aspoň spojler). Některé kroky obce fakt nechápu.

  • Dobrý den všem,

    mrkněte na – http://www.thefuntheory.com/speed-camera-lottery-0 – Najdete tam velmi vtipný a hlavně účinný způsob regulace rychlosti v obci.

    Lenka Čermáková

  • Dobrý den, pane Donáte,

    věřte, že se mi v Zelenči bydlení moc líbí, ale jediné významné mínus, které tu je, je právě hlavní silnice u USSPA, po které rozhodně nejezdí 10 aut denně (bydlím u ní). Je tam pěkná silnice – nová, což některé řidiče vede k tomu, aby si jízdu v patřičné rychlosti užili (hlavně motorkáři, kteří jsou nejhlučnější) a navíc je to na konci vesnice, kde už většina řidičů nechce dodržovat 50 km rychlost. Jsem vděčná, že tu je alespoň retardér. Osobně bych se přimlouvala ještě k nějakému opatření, které by dopravu a rychlost ještě více omezilo.

  • Dobrý den, paní Burešová,
    já jsem nepsal, že po silnici projede 10 aut za den, nýbrž, že tam PROJDE možná sotva 10 lidí za den. Retardér sotva kdy může znížit hluk, je to opatření užívané čistě ke zvýšení bezpečnosti CHODCŮ.

    Vaše představa, že donucením řidiče zpomalit a znovu se rozjíždět vede ke snížení rychlosti mi přijde naivní. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že od mého auta zaznamenáte v přítomnosti retardétu hluk mnohem, mnohem větší. Plynulé dojíždění na čtyřku s přibržďováním je mnohem méně hlasité než prudké brzdění a následný rozjezd na dvojku a trojku (a to mám malé auto, co pak teprve autobus nebo náklaďák!). A co se týče motorkářů, je Váš argument lichý úplně. Jednostopá vozidla (jezdím tam poměrně často i na kole, takže to vím na 100%) retardér bez problémů objedou. Pokud jste tedy pro retardér z důvodů snížení hlučnosti, pak vězte, že pravý opak je pravdou. Retardér hlučnost objektivně zvyšuje a mimo jiné mnohonásobně zvyšuje i množství výfukových zplodin (nárůst exhalací při rozjezdu na dvojku oproti dojezdu na čtyřku snad musí být jasný i technickému či ekologickému laikovi). Jediným, komu retardér objektivně prospívá, je ministerstvo financí. I spotřeba totiž roste.

    Samozřejmě chápu, že hluk je nemilý, ale bydlení u hlavní silnice bohužel atribut hluku mívá. Přijde jmi to trochu podobné, jako když nově přistěhovalí obyvatelé domků U Kapličky teď na obci pláčou, že se z dlouhodobě sousedící zemědělské usedlosti line bio-zápach :-). Jinak řečeno, pokud předem vím kam se stěhuji a stěhuji se tam z vlastního rozhodnutí dobrovolně, můžu si pak stěžovat jen na negativní změnu stavu, nikoli na stav, který tam byl i dlouhá léta předtím než jsem se přistěhoval. Na druhou stranu, je jistě řada mnohem hlučnějších lokalit než je USSPA. Nám třeba vadí vzrostlé modříny v blízkosti našeho pozemku a s řevem ptactva, kterému se tam líbí, padáním větví, šišek a smoly na auta (nejen za větru) a nadstandardním vymetáním zanesených okapů, prostě musíme smířit. Prostě UŽ TAM BYLY, stejně jako „Vaše“ hlavní silnice a zemědělské aktivity U Kapličky.

  • Dobrý den,
    plně souhlasím s panem Donátem. Jsem pro aby policisté hlídaly rychlost v obci pokud to bude v rozumném měřídku a nebudou zbytečně pokutovat lidi, kteří překročí rychlost o 5km/h. Akorát bych podotknul, že by v první řadě měly hlídat majetky občanů. Ať klidně policie stojí s radary v obci, ale první by se měla postarat o pořádek v ulicích jen za posledního půl roku je v Zelenči několik vykradených garáží a aut a v obci se za posledních pár let zvedla neskutečně kriminalita, takže nevidím důvod proč by místo vybírání pokut neměly aspoň občas obec zkontrolovat. Já osobně jsem v obci snad nepotkal policii v noci na kontrole pořádku. Další věc, kterou moc nechápu je proč Šestajovickým městským policistům by se měla otevřít další možnost „vydělávání“ pro obecní Šestajovickou kasu a Zelenečská kasa by z toho neměla mít žádná procenta. Osobně si nemyslím, že situace na Zelenčských komunikacích je tak kritická jen někteří řidiči by se mohly naučit parkovat, např. v ulici Čechova se mi už několikrát stalo, že se nedalo projed a musel jsem couvat do hlavní ulice.

  • Dobrý den,
    je zajímavé,že se smlouva týká pouze měření rychlosti a zakázaného stání.Já bych spíše uvítala, pokud by někdo dohlížel na obec jako takovou,hlavně na bezpečí a kriminalitu,což si myslím byl původní záměr zřizování obecní policie,bohužel se tato instituce poslední dobou zaměřuje jen na to měření a vybírání pokut. O to,aby byl chráněn majetek občanů se nezajímá nikdo,včetně státní policie,kterou jsem hlídkovat nebo alespoň projet v naší obci také ještě neviděla .

  • J.Hupková: Ano týká se to jen parkování a rychlosti, protože to je nejsnažší forma výdělku. Na kriminalitu každej dlabe, protože z toho nic nekápne.

    K.Burešová: Navrhuji zřídit retardéry po celé obci s rozestupem 5 m a Vás bych přes ně nechal celý den jezdit. Já bych za zřízení těch retardérů někomu nafackoval. Dvakrát denně si na nich ničím tlumiče.

    Obecně nechápu touhu lidí z obce se nechat buzerovat od vyučených pekařů a cukrářů za překročení rychlosti o 5 km v hodině. Za těch 30 let co v Zelenči žiji si pamatuji 2 (slovy dvě) autonehody. Ale evidentně už OU neví co s prachama a výmýšlejí blbosti. Nemluvě o zřízení kamerového systému. Nemám slov na to co se v obci za posledních pár let děje.

  • Jestli ještě můžu, k těm retardérům. Po různých cestách (a nejezdím zase tolik) jsem zaznamenal několik typů retardérů s vzájemně naprosto rozdílným stupněm prudivosti, při zachování základního efektu:

    1.) Montované v kuse. To jsou takové ty žlutočerné lajny, které se časem zatlačí do silnice, nebo se kodrcáním vykloktají šrouby a rozpadnou (šrouby i dílce se pak válí okolo a hrozí rozseknutím pneumatiky), případně je někdo iniciativně rozebere a pak se řidiči v plné rychlosti strefují „do díry“. Pokud jsou v pořádku, patří do kategorie SILNĚ DRNCAJÍCÍ V JAKÉKOLI RYCHLOSTI (i když jedete pomaleji než krokem, tlumiče, gumy i posádka vozu dostanou „lekci za to, že tudy vůbec jedou, bez ohledu na rychlost“).

    2.) Montované „bobky“. To jsou takové ty kruhové placky montované cik cak. Zatím je to asi novinka, takže ještě nejsou vykloktané ani rozebrané, ale zřejmě časem budou taky (se všemi riziky). Pokud jsou v pořádku, patří do kategorie DRNCAJÍCÍ V JAKÉKOLI RYCHLOSTI, jsou tedy (podle mě, subjektivně) o něco méně prudící.

    3.) Vestavěné (nalepením asfaltu nebo betonu). Ty se ovšem vzájemně záasadně liší provedením, lépe řečeno profilem. Podle profilu tak můžou spadat jak do kategorie SILNĚ DRNCAJÍCÍ V JAKÉKOLI RYCHLOSTI (např. ten u USSPA), tak PŘI POMALÉ JÍZDĚ NAPROSTO PLYNULÝ (např. ten u přejezdu). Zdali je volba profilu v tom nebo onom konkrétním případě záměrem (zadáním) nebo šlendriánem (nedostatkem při realizaci), mi uniká.

    4.) Dlážděné (širší) s plynulým nájezdem a sjezdem. Ty jsou až na naprosté výjimky bezpečné a neprudící (při pomalé jízdě nedrncají, ale rychle na ně vjet nejde).

    Jakkoli jsem proti silovým řešením obtěžujícím 95% slušných řidičů (a pasažérů, které vezou) kvůli 5% bezohledných, naprosto nechápu proč – když už to musí být – naše obec zadává téměř výhradně samé prudící typy retardérů (světlou výjimkou je ten u přejezdu, o jiném nedrncajícím v Zelenči nevím). Přitom v kategorii 3 jde opravdu jen o ten profil (jestli najetí v nízké rychlosti způsobí zhoupnutí nebo náraz) a ne o cenu.

    Pokud pořád někdo nechápe o co mi jde, třeba o to, jestli mi přejetí retardéru v rychlosti 20 km/h vzbudí spící dítě (nebo zvýší bolest pacienta v sanitce) nebo ne. Pokud ano, je to špatný retardér a je ho třeba odstranit nebo předělat na retardér nedrncavý. Ani přes ten totiž rychle vjet nejde (zkuste si v 60 km/h jet přes ten u přejezdu a uvidíte sami), takže bezpečnostní úlohu plní. Pokud ovšem má být bezpečnostním opatřením a ne pomstou, že jsem si vybral pozemek u hlavní silnice, zatímco projíždějící řidiči si bydlí v klídku obytné zóny a jezdí „nám“ pořád drze nerušeně okolo :-).

  • Dobrý den, pane Donáte,
    svým příspěvkem jsem Vám rozhodně nemínila zkazit několik týdnů. Já se přece také nevyjadřuji k tomu, jestli ve Vaší ulici, kde Vy bydlíte, má být o jeden smrk méně nebo více. Bydlíte tam především Vy, tak určitě nejlépe dokážete situaci posoudit.

    Pravda, v době, kdy jsme si kupovali dům, nebyl provoz tak silný, dnes je situace jiná.
    Nevím, jestli někdo ze sousedů v naší ulici o to pana starostu žádal, ale
    já jsem ho prosila, aby se nějakým způsobem rychlost omezovala TAKÉ U NAŠÍ
    ULICE (v té době byly retardéry již dávno v jiných částech obce). Možná není právě retardér pro vozidla ideální řešení, variant určitě existuje spousty, ale to, jaká se zvolila, o tom nerozhoduji já.

    Naší rodině se jeví, že hluk v ulici je přijatelnější, než v době, kdy tam
    retardér nebyl a silnice již měla nový povrch.

    Nečekám, že mě pochopíte, ale chci poděkovat panu starostovi, že naše přání nepřehlédl. Pan starosta na mě dělá dojem, že mu obyvatelé Zelenče nejsou ukradení a to v dnešní době není samozřejmost.

    Hezký den i Vám.

Napsat komentář: Hupková Jaroslava Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>